Artykuł sponsorowany

Zarabianie przewodów hamulcowych - jak przebiega?

Zarabianie przewodów hamulcowych - jak przebiega?

Zarabianie przewodów hamulcowych to kluczowy proces w produkcji układów hamulcowych, mający na celu zapewnienie bezpiecznego i skutecznego działania hamulców w samochodach. Proces ten polega na łączeniu przewodów hamulcowych z zaciskami oraz innymi elementami układu hamulcowego, takimi jak tłoczki czy zbiorniki płynu hamulcowego. 

Rodzaje przewodów hamulcowych

Przewody hamulcowe można podzielić na dwa główne rodzaje – metalowe i elastyczne. Przewody metalowe, zwane też rurkami hamulcowymi, są wykonane z miedzi, stali nierdzewnej lub stali ocynkowanej. Ich zadaniem jest przesyłanie płynu hamulcowego pod ciśnieniem do poszczególnych elementów układu hamulcowego. Przewody elastyczne natomiast wykonane są z wysokiej jakości gumy lub tworzyw sztucznych, które są odporne na ścieranie i działanie płynów eksploatacyjnych. Stosuje się je w miejscach, gdzie konieczne jest zapewnienie elastyczności, np. pomiędzy elementami zawieszenia a zaciskami hamulcowymi. Jeśli chodzi o sprawne zarabianie przewodów hamulcowych, Mielec i okolice to rejon działania specjalistów takich jak Wężo-Tech.

Etap pierwszy – cięcie i gięcie przewodów

Na początku procesu zarabiania przewodów hamulcowych, rurki metalowe są cięte na odpowiednią długość oraz gięte do wymaganego kształtu. Długość przewodów jest dobierana w zależności od modelu samochodu oraz specyfikacji układu hamulcowego. Gięcie przewodów odbywa się za pomocą specjalnych maszyn, które umożliwiają precyzyjne ukształtowanie rurki bez ryzyka uszkodzenia jej struktury czy powstania niepożądanych zniekształceń.

Etap drugi – zarabianie końcówek

Następnie przewody hamulcowe są poddawane procesowi zarabiania końcówek, który polega na łączeniu ich z zaciskami lub innymi elementami układu hamulcowego. W przypadku przewodów metalowych stosuje się tzw. zarabianie na zimno, które polega na wykorzystaniu siły nacisku do trwałego połączenia końcówki z rurką. W przypadku przewodów elastycznych zarabianie odbywa się za pomocą specjalnych złączek.

Etap trzeci – montaż i kontrola jakości

Ostatnim etapem procesu zarabiania przewodów hamulcowych jest ich montaż w układzie hamulcowym oraz kontrola jakości. Montaż przewodów polega na ich umocowaniu w odpowiednich miejscach samochodu oraz połączeniu z innymi elementami układu hamulcowego, takimi jak zaciski, tłoczki czy zbiorniki płynu hamulcowego. Kontrola jakości obejmuje sprawdzenie szczelności połączeń, wytrzymałości mechanicznej oraz odporności na korozję.